Sunday the 25th - Administrator: fiksam@wp.pl - Hostgator Coupon
  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

 Mistrz Ortografii

Dnia 22.03.2021roku w naszej szkole odbył się Konkurs "Ortografii się nie damy". W związku z zaistniałą sytuacją, w której wszyscy się znaleźliśmy konkurs miał formę zdalną. Został przeprowadzony na platformie Office za pomocą aplikacji Teams.

Naszym celem jest popularyzowanie poprawnej polszczyzny, rozbudzanie motywacji do pogłębienia wiedzy i umiejętności ortograficznych oraz kształcenie  nawyku stosowania poprawnych zasad.

Konkurs adresowany był dla uczniów klas IV-VIII. Spośród wszystkich uczestników wyłoniliśmy Mistrza Ortografii SP2 w dwóch kategoriach:

klasy IV-VI

I miejsce - Zofia Karbowy

II miejsce - Antonina Kruszyńska

III miejsce - Julia Łotocka

klasy VII-VIII

I miejsce -  Karolina Kruszyńska

II miejsce - Amelia Różyńska

III miejsce - Nadia Borucka

Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów ,  a pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział i zachęcamy do dalszego rozwijania swoich umiejętności . Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe oraz dyplomy.

 Organizator Szkolnego Konkursu Ortograficznego

Beata Pać


 

Programowanie z LEGO EDUCATION SPIKE Prime

 

W ramach realizacji projektu „Kreatywnie poznajemy nasze środowisko” uczennice naszej szkoły uczestniczyły w zajęciach dodatkowych z programowania z LEGO EDUCATION SPIKE Prime. Zestaw LEGO® Education to najlepsze narzędzie do nauki programowania i wykorzystania wiedzy z różnych przedmiotów w klasach 4–8. SPIKE Prime łączy kolorowe elementy konstrukcyjne LEGO, urządzenie multimedialne, aplikację LEGO® Education SPIKE™ oraz intuicyjne środowisko kodowania oparte na języku Scratch. Podczas kilkugodzinnych warsztatów powstały różnorodne roboty, ułatwiające codzienne życie:

  1. SUPERSPRZATACZ – za pomocą rożnych chwytaków przenosi przedmioty,
  2. DESZCZ czy SŁOŃCE – sprawdza pogodę na najbliższe 5 godzin w podanej lokalizacji,
  3. BREAKDENCE- tancerz breakdeance ma przypominać, że trzeba sobie robić przerwy i się ruszać,
  4. BYSTRZAK – odczytuje wskazany kolor klocka i wyświetla jego pozycję.
  5. PILNIE STRZEŻONE – umożliwia schowanie różnych przedmiotów w bezpiecznym miejscu,
  6. ROWER- porusza zagadnienie prędkości, mocy.

Zajęcia z programowania, to doskonały sposób na zaangażowanie uczniów w ciekawą zabawę, która jest okazją do nauki i rozwiązywania złożonych problemów o różnym stopniu trudności. 

Małgorzata Grzechnik


 

„Kreatywnie poznajemy nasze środowisko”

 

Od listopada 2020 roku w naszej szkole odbywają się cykliczne zajęcia informatyczno-biologiczne „Kreatywnie poznajemy nasze  środowisko”, realizowane w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020, podprojekt  Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Powyższy projekt odbywa się pod patronatem Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

            Celem projektu jest wsparcie uczniów w rozwijaniu kompetencji kluczowych, matematyczno-przyrodniczych, ICT oraz właściwych postaw i umiejętności (kreatywność oraz praca zespołowa) niezbędnych na rynku pracy.

Uczniowie przypatrują się swojemu środowisku.  Na terenie miasta, parków obserwują napotkane obiekty przyrodnicze, dokonują ich dokumentacji fotograficznej, nagrywają video, klasyfikują materiały do odpowiednich taksonów systematycznych.

Poprzez zajęcia terenowe, warsztaty, wycieczki edukacyjne nabywają umiejętności:

  • samodzielnego i kreatywnego sposobu zdobywania wiedzy,
  • posługiwania się mobilnymi urządzeniami.

W trakcie  zajęć nauczyciel zapoznaje uczniów z odpowiednim oprogramowaniem             i pomaga w  obróbce zdjęć, filmów, prezentacji, tworzenia robotów zadaniowych. Uczniowie pracują w takich programach  jak MovieMaker, Shotcut, Photofiltre, IrfanView, PhotoScape. Wykonanie powyższych zadań umożliwia sprzęt (laptop, aparat fotograficzny, 25 tabletów z klawiaturami, zestaw LEGO Education SPIKE Prime do programowania) przekazany szkole  przez ODN w Poznaniu.

Opiekun projektu Małgorzata Grzechnik, Ewa Marciniak


 

Listy dzieci zakwalifikowanych

Lista uczniów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów przedszkolnych rok 2021/22 - (pobierz)

Lista uczniów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów przedszkolnych - (pobierz)

Lista uczniów zakwalifikowanych do przyjęcia klas pierwszych - (pobierz)

Lista uczniów zakwalifikowanych do klasy sportowej - (pobierz)


 

DZIEŃ WIOSNY