Tuesday the 25th - Administrator: fiksam@wp.pl - Hostgator Coupon
  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sp2wT@interia.pl

Wycieczka do Krakowa

6 maja br. wraz z kółkiem przedsiębiorczości oraz opiekunkami panią Agnieszka Błoch i panią Aleksandrą Szukajło udaliśmy się na pięciodniową wycieczkę do Krakowa.

Wyruszyliśmy wczesnym rankiem z dworca w Krzyżu i po siedmiogodzinnej podróży pociągiem dotarliśmy na miejsce. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu obiadu zwiedziliśmy Kazimierz - przepiękną żydowską dzielnicę.

Celem kolejnego dnia było Stare Miasto, zamek na Wawelu, Dzwon Zygmunta oraz Baszta Sandomierska, z której rozciągał się widok na całą panoramę miasta. Zwiedziliśmy także krypty królewskie, przy których w ciszy rozmyślaliśmy o osobach, które wiele zrobiły dla naszego kraju i teraz spoczywają u podnóża Wawelu.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy spacerem po Starówce, gdzie wszyscy mieliśmy okazję wysłuchać hejnału z Wieży Mariackiej.

Następnie, podążając Sukiennicami, zakupiliśmy sobie pamiątkowe gadżety.

Po południu udaliśmy się do fabryki cukierków. Dowiedzieliśmy się tam, w jaki sposób ręcznie wykonywane są cukierki z naturalnych składników oraz z jakich produktów pozyskuje się barwniki do wyrobów spożywczych. Jednak najciekawszym momentem była degustacja świeżo zrobionych przysmaków. Wychodząc, zaopatrzyliśmy się w duże ilości kolorowych słodyczy i wyruszyliśmy dalej w kierunku Dworca Głównego na pociąg do Wieliczki.

W kopalni soli po dwugodzinnej wycieczce z przewodnikiem przemierzyliśmy ponad 800 schodów. Podziwiając Kaplicę św. Kingi, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Bardzo zmęczeni wróciliśmy do schroniska.

Czwartek był dniem zabawy. Pojechaliśmy do Energylandii, parku rozrywki w Zatorze.

Tego dnia pogoda wyjątkowo nam nie dopisała, lecz mimo to z wielką przyjemnością poruszaliśmy się po rozległym terenie parku.

Ostatniego dnia po wykwaterowaniu, pojechaliśmy do Galerii Krakowskiej, a następnie na dworzec. Pełni wrażeń wróciliśmy późnym wieczorem do Krzyża, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice. To była niezwykle udana wycieczka.